تعدیل مثبت در معدن ....


شرکت صنعت روی زنگان سود هرسهم سال 92 را بر اساس عملکرد 9 ماهه با تعدیل مثبت  6 درصدی مبلغ 265ریال اعلام نموده است . ودر عملکرد 9 ماهه 203 ریال(معادل 77درصد ) آن را پوشش داده است.

شرکت دلایل این تعدیل را به شرح زیر اعلام نموده است :

با عنایت به اینکه  عمده فعالیت شرکت حالت حق العمل کاری است با خرید و فروش، مبلغ درآمدی شرکت  به شدت افزایش می یابد . لذا با دریافت سهمیه خاک از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران فروش محصولات کنسانتره روی از لحاظ تناژ دریافتی افزایش نشان میدهد که این افزایش  با توجه به قیمت خرید آن حاشیه سود ناخالص  بالاتر را در بر میگیرد  .

علت کاهش نرخ  فروش روی پودری :علت کاهش مبلغ ریالی فروش روی پودری نسبت به عملکرد از بابت کاهش عیار خاکهای خریداری شده میباشد که با کاهش عیار خاک قیمت خرید و فروش پایین تر میباشد . 

علت کاهش نرخ حق العمل کاری کنسانتره : به علت رقابتی بودن بازار شرکت برای قراردادها تخفیفات عمده ای در نظر گرفته است .

درآمد حاصل از سرمایه گذاریها به مبلغ 166ر4ریال(16درصد سود خالص- به ازاء هر سهم 40ریال) عمدتا شامل سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام کالسیمین(بابت سود سهام و سود فروش) می باشد.

گزارش 9 ماهه کاما

شرکت باما در جدید ترین گزارش اعلامی پیش بینی سود هر سهم خود برای سال مالی 92 را نزدیک به 5 درصد تعدیل مثبت داد و رقم 1872 ریال را اعلام کرد . همچنین شرکت در 9 ماهه نخست سال جاری مبلغ 1326 ریال این پیش بینی که معادل 71 درصد می شود را محقق کرده است.

شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال 92 را  (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را به شرح زیر عنوان نموده است :

کاهش فروش در مقایسه با پیش بینی قبلی به میزان 39524 میلیون ریال ناشی از کاهش مقدار فروش به میزان 99822 میلیون ریال و افزایش نرخ فروش 60298 میلیون ریال

کاهش بهای تمام شده در مقایسه با پیش بینی قبلی به میزان 44450 میلیون ریال بابت افزایش نرخ به میزان 21470 میلیون ریال و کاهش مقدار فروش 65920 میلیون ریال

افزایش هزینه های اداری و فروش به میزان 2157 میلیون ریال عمدتا ناشی از افزایش سایر هزینه های اداری میباشد .

افزایش درآمد سرمایه گذاری به مبلغ 7858 میلیون ریال به دلیل افزایش سود شرکت های تابعه و افزایش سود حاصل از سپرده گذاری در مقایسه با پیش بینی قیلی بوده است.

و افزایش سایر درآمدهای متفرقه ناشی از فروش اقلام مستعمل و ضایعاتی میباشد .

شرکت پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه برای سال مالی 92  را طبق آخرین گزارش مبلغ 2002 ریال اعلام نموده است . مزید اطلاع درخصوص مغایرت درصد پوشش مقداری و ریالی فروش کنستانتره سولفور سرب اعلام نموده است که بخشی از فروشهای ارسالی در 9 ماهه برای مشتریان با توجه به شرایط فروش منعکس در قرارداد در تاریخ 30/09/92 محقق نشده است و در پیش بینی 3 ماهه چهارم محاسبه شده است.

تعدیل مثبت در رانفور


شرکت خدمات انفورماتیک سود هرسهم سال 92 را بر اساس عملکرد 9 ماهه با تعدیل مثبت  6 درصدی مبلغ 3189ریال اعلام نموده است . ودر عملکرد 9 ماهه 1189  ریال(معادل 37درصد ) آن را پوشش داده است. البته لازم به ذکراست عدم پوشش مناسب در عملکرد 9 ماهه بدلیل عدم تحقق درآمد حاصل از سرمایه گذاری شرکت می باشد .

نکات قابل توجه در عملکرد 9 ماهه:

طبق پیش بینی شرکت سود عملیاتی هرسهم مبلغ 473 ریال می باشد که در عملکرد 9 ماهه 429 ریال آن پوشش داده شده است .

تعدیل مثبت نیز به علت افزایش در پیش بینی درآمد حاصل از سرمایه گذاری می باشد.

گزارش بازار شنبه 28 دی ماه 92

شاخص کل در معاملات امروز نیز افت داشت و پس از 727 واحد کاهش به کانال 84  هزار واحدی سقوط کرد.نماد معاملاتی مپنا با 97 ،فملی با 76 و ومعادن با 51 واحد بیشترین تاثیر منفی و نماد معاملاتی شپدیس با 34 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.شاخص فرابورس نیز رشد حدودا 1 واحدی را تجریه کرد.

ارزش کل معاملات بازار به 314 میلیارد تومان رسید که حدودا 237 میلیارد تومان آن متعلق به بازار بورس و مابقی متعلق به بازار فرابورس بود.با اینکه قیمت ها به نقاط حمایتی خود نزدیک شده اند ولی شاهد افت ارزش معاملات هستیم که حاکی از به وجود آمدن ترس بین سهامداران ناشی از افت بیشتر قیمت هاست.

بیشترین ارزش معاملات بورس به نماد وبصادر با 69 میلیارد تومان و مپنا با 19.2 میلیارد تومان اختصاص داشت.بیشترین ارزش معاملات در فرابورس نیز به نماد حسینا با 5.6 میلیارد تومان تعلق داشت

بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که فردا نیز تعطیل است.افت 0.85 درصدی شاخص کل در حالی امروز رقم خورد و شاخص کل نیز به کانال 84 هزار واحدی سقوط کرد که در هفته گذشته نیز افت محسوسی را تجربه کرده بود.این افت به واسطه اینکه با سرعت زیادی همراه شده این گمانه زنی را در بین سهامداران بی تجربه بازار ایجاد کرده که این افت قیمتها یک اصلاح نیست بلکه یک ریزش شدید همچون ترکیدن حباب است که این گمانه زنی ها کاملا غیر منطقی ست.با توجه به اینکه ریسک های سیاسی از بازار دور شده اند و امیدی نیز به رشد بازارهای موازی به ویژه بازار طلا و ارز نمی باشد باید افت قیمتی اخیر را یک اصلاح بعد از رشد خوب ماه های اخیر دانست.بیشتر کارشناسان نیز افت بیشتر از این را فرصت های مناسب برای خرید می دانند . ظاهرا این اتفاق تا زمان خالی شدن فروشندگان احساسی ادامه خواهد یافت.خبر عرضه اولیه تیپیکو در روز دوشنبه نیز که حدودا 150 میلیارد تومان نقدینگی احتیاج دارد، بر فشار فروش امروز موثر بود . معلوم نیست این عرضه با چه قیمتی باشد بنابراین فروش های احساسی از سوی برخی برای کسب بازدهی مطلوب از این عرضه اولیه منطقی نمی باشد.

گزارش های 9 ماهه نیز تا بدین جا خیلی مطابق با انتظارات سهامداران نبوده است .این عامل در کنار فشار روانی ناشی از افزایش احتمالی نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن و سایر مسائل باعث شده فشار فروش و عرضه ها در بازار بالا باشد ،این در حالی ست در حوزه مسائل سیاسی شاهد لغو تحریم ها از پس فردا هستیم.

پیش بینی می شود از روز دوشنبه و سه شنبه بازار به حالت منطقی خود بازگردد و از هیجانات فاصله بگیرد.قیمت سهام بنیادی برخی گروه به نقاطی رسیده اند که برای خرید و نگهداری با دید میان مدت و بلند مدت مناسب می باشند .کم کم حقوقی ها نیز در بسیاری از نمادهای بنیادی بازار وارد می شود هر چند که در روزهای اخیر نیز شاهد خرید تدریجی آنها در برخی شرکت ها بوده ایم.

توصیه ما بعد از این برای خرید این است که مبنای معاملات خود را  بر اساس مسائل بنیادی قرار دهید . با توجه به فضای آرام سیاسی در داخل و خارج نباید به امید افزایش نرخ ارز و افزایش نرخ تورم و نرخ محصولات شرکت ها انتظار تعدیل مثبت های نجومی را از شرکت ها داشت.الان باید با دید بلند مدت به خرید سهام شرکت هایی روی آورد که طرح های توسعه دارند و می توانند از محل افزایش تولید و یا افزایش صادرات رشد سود آوری داشته باشند.خوشبختانه اصلاح بازار باعث شده تا کم کم نگاه بازار از سفته بازی و توجه به سهام کوچک به توجه به مسائل بنیادی و سهام شرکت های بزرگ تر متمایل شود.هر چند که در حال حاضر سهام شرکت های بنیادی و بزرگ که در سال جاری خیلی از آنها بازدهی های کمتر از 30 درصد داشته اند در حال افت قیمت هستند ولی به تدریج شاهد خواهیم بود که بازار به سمت این شرکت ها روی خواهد آورد!

در اخبار حاشیه ای بازار؛ در مسائل سیاسی اخبار مثبتی به گوش رسید ولی این اخبار مثبت با برخی مسائل توام شد و اصلاح بازار نیز در این برهه زمانی رقم خورد.از روز دوشنبه در عمل برخی تحریم ها برداشته می شوند

رئیس جمهور کشورمان در جریان سفر استانی به خوزستان در مورد توافق ژنو گفت : یکی از آثار توافق ژنو این است که شرایط و محیط برای فعالیت اقتصادی در داخل کشور بیشتر آماده می‌شود، بخش‌هایی از تحریم در بخش پتروشیمی، کشتیرانی و بخشی از معضل بانک‌ها برداشته خواهد شد؛ بخشی از پول‌های بلوکه شده آزاد می‌شود و نحوه فعالیت بانک‌ها تسهیل خواهد شد و در مجموع ظرف مدت شش ماه شاهد تحول قابل قبولی باشیم.

در دیگر اخبار سیاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از 2 تن از دیپلمات‌های مستقر در وین گزارش داده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 4 بهمن برای بررسی توافق هسته‌ای موقت ایران و 1+5 تشکیل جلسه می‌دهد.نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با اشاره به اینکه بازرسان آژانس برای نظارت بر اجرای توافق ایران و 5+1 به کشورمان سفر می‌کنند،‌ تصریح کرد که این بازرسان برای نظارت بر اقدامات ایران به سایت فردو و نطنز می‌روند

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه از ۲۰ ژانویه(30دی) توافق ژنو را اجرا می‌کنیم، گفته: از این تاریخ آمادگی داریم مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع را شروع کنیم.

تیمی از بازرسان آژانس به منظور نظارت و راستی آزمایی اجرای اقدامات هسته ای از سوی ایران امروز وارد کشور شده و در روز 29 دی ماه در مراکز هسته ای تعیین شده از جمله سایت های غنی سازی نطنز و فردو و نیز راکتور تحقیقاتی اراک قرار می گیرند تا در روز 30 دی ماه اجرای تعهدات را به آژانس اعلام کنند.

در بازار داخلی چه خبر بود؟

امروز نیز همچون چند روز قبل بیشتر گروه های بازار معاملات منفی و افت قیمت ها را تجربه کردند.

تمامی نمادهای گروه کانه های فلزی منفی بودند.ومعادن،کبافق،کگل،کچاد،کروی وکاما صف فروش بودند.سهامداران این گروه که مدت هاست با حواشی افزایش هزینه های گروه درگیر هستند اعتماد خود به سهام این صنعت را کم کم از دست داده اند.

در سنگ آهنی ها اگر آزاد سازی نرخ سنگ آهن اتفاق بیفتد افزایش هزینه ها تاثیری بر سود آنها نخواهد داشت. نائب رئیس کمیسیون اقتصادی اطلاع داده که قرار نیست هم 5 درصد عوارض از سنگ آهنی ها دریافت شود و هم 30 درصد بهره مالکانه ای که جدید تصویب شده است.به لحاظ عددی 5 درصد عوارض حدود 50 درصد از مبلغ فروش این شرکت ها ست در حالی که 30 درصد بهره مالکانه ازین عدد به لحاظ ریالی کمتر خواهد بود مضافا اگر فرمول تعیین نرخ محصولات سنگ اهنی رشد کند موقعیت شرکت های کچاد و کگل نه تنها بدتر نمی شود که بهبود نیز می یابد.از این جهت که تعیین نرخ کچاد بر اساس 12 درصد و 14 درصد نرخ شمش فخوز است که اگر 30 درصد آن را پرداخت نکند گ.یی فروش بر مبنای 9.1 درصد است در حالی که 5 درصد عوارض فروش را به زیر 8 درصد می رساند با این اوصاف اگر عوارض 5 درصد حذف و 30 درصد بهره مالکانه تعیین شود وضعیت سنگ اهن بهبود می یابد

در این گروه همچنین نایب رئیس انجمن سنگ آهن با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد بهره مالکانه معادن سنگ آهن با درخواست وزارت صنعت مغایرت دارد، گفته: موضوع آزادسازی قیمت سنگ آهن بر مبنای قیمت جهانی در حال پیگیری است

در این گروه کنور که در 9 ماهه امسال 1116 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است برای ارائه اطلاعات مهم سال مالی جاری متوقف شد

در پتروشیمی ها افزایش نرخ جهانی اوره به بیش از 400 دلار خبر خوبی بوده و با شاهد معاملات مثبت در برخی اوره سازان بودیم که در این بین شپدیس رشد بیش از 3 درصدی را تجریه کرد

امیدواریم هر چه زودتر نرخ قطعی برای خوراک پتروشیمی ها اعلام شود تا سهامداران گروه از سردرگمی نجات پیدا کنند. در این گروه نایب رئیس کمیسیون انرژی گفته: ما با یک قیمت منطقی که سود عادله‌ای برای پتروشیمی‌ها داشته باشد موافق هستیم و بنده قیمت بین 12 تا 14 سنت را بر اساس مشاوره با کارشناسان نفتی برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها مناسب می‌دانم.

شپدیس مجمع سال جاری خود را در تاریخ 8 بهمن ماه برگزار می شود. سود نیز ار تاریخ 20 بهمن پرداخت خواهد شد.شپدیس سود هر سهم واقعی سال مالی منتهی به 30/9/92 خود را 4572 ریال اعلام کرده است که نسبت به پیش بینی اخیر که 4507 ریال بوده است رشد اندکی داشته است.افزایش نرخ اوره به بیش از 400 دلار خبر خوبی برای اوره سازان می باشد.شپدیس در صورت افزایش نرخ گاز 70 تومانی به 350 تومان و نرخ اوره 400 دلاری و در صورت افزایش صادرات تعدیل منفی برای سال جاری نخواهد داد

پتروشیمی کرمانشاه در 9 ماهه 1593 ریال از سود 2023 ریالی اش را پوشش داده است ( معادل 79 درصد).شرکت از 660 هزار تن فروشی که برای اوره پیش بینی کرده است در 9 ماهه 465،410 تن به فروش رسانده است.افزایش نرخ اوره خبر خوبی برای سهم است ولی فعلا این شرکت نیز درگیر میزان افزایش نرخ خوراک است

شلعاب سود هر سهم خود در گزارش 9 ماهه را همان 154 تومان اعلام و 74 درصد آن را نیز پوشش داده است.شرکت اعلام کرده است که  با توجه به اطلاعات حاصله مبنی بر افزایش محصولات دپو شده در انبار مشتریان ( کارخانجات کاشی و سرامیک )، میزان سفارشات آنها نیز به همین علت کاهش یافته است. چنانچه این روند ادامه یابد، میزان تولید و فروش سه ماهه آخر سال در مقایسه با پیش بینی ارائه شده، کاهش پیدا می کند. از اینرو درصورت عدم پوشش EPS اظهار شده، این شرکت در اسرع وقت نسبت به تعدیل منفی پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/1392 اقدام لازم به عمل خواهدآورد

شفارس در 9 ماهه 232 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است که معادل 76 درصد آخرین سود پیش بینی شده توسط شرکت می باشد.سود هر سهم شرکت در گزارش شش ماهه 306 ریال پیش بینی شده بود

شدوص در 9 ماهه امسال 582 ریال پوشش داده است آخرین پیش بینی شرکت 1001 ریال بوده است( پوشش 58 درصدی)

بانکی ها با اثرات مثبت لغو تحریم ها بر آنها در بلند مدت سهام کم ریسکی هستند.در این گروه  وکیل بانک ملت از تصمیم این بانک برای مطالبه خسارت ۸۲۰ میلیون دلاری از دولت انگلیس به دلیل تحریم غیرقانونی این بانک خبر داده و گفته این اولین باری است که یک خواهان ایرانی در اروپا در زمینه تحریم ها به مرحله طرح ادعای خسارت رسیده است.

بانک تجارت از مثبت های گروه بود.در بانک تجارت افزایش سرمایه 100 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها قطعی ست.مدیرعامل شرکت نیز از آزاد سازی 240 میلیون یورو از پول های بلوکه شده آن در روزهای قبل خبر داده است.بانک تجارت در حوزه سرمایه گذاری نیز فعالیت خوبی دارد و در روزهای اخیر خریدار حقوقی مپنا بوده است.شایان ذکر است وتجارت برای سال بعد نیز با فروش نیروگاه افزایش سرمایه می دهد

وکار با توجه به گزارش نه چندان خوب 9 ماهه منفی شد. وکار سود هر سهم خود برای سال مالی جاری را همان 373ریال قبلی اعلام کرده است و در 9 ماهه نیز 231 ریال آن را پوشش داده است ( پوشش 62 درصدی)

بانک دی در 9 ماهه 87 ریال پوشش داده که ضعیف بوده است.

در فلزی ها ذوب با توجه به پوشش نسبتا خوب در 9 ماهه و افزایش حاشیه سود مثبت بود و حتی صف خرید نیز تشکیل داد.شرکت با کاهش بهای تمام شده برای سال بعد حاشیه سود خود را افزایش می دهد و شرایط خوبی در سال آینده خواهد داشت.

فولاژ 220 ریال از سود 448 ریالی اش را در 9 ماهه پوشش داده است.تعدیل اصلی این شرکت برای سال های آتی ست

زنگان سود هر سهم سال مالی جاری خود را از 249 ریال به 265 ریال افزایش داده است و در 9 ماهه نیز 77 درصد آن ( 203 ریال) را پوشش داده است.علت تعدیل مثبت شرکت افزایش فروش ( در کنار افزایش بهای تمام شده) و کاهش هزینه های اداری عمومی و مالی بوده است

فایرا سود هر سهم سال مالی جاری خود را تقریبا همان 105 تومان قبلی پیش بینی کرده است که در 9 ماهه 825 ریال) معادل 78 درصد) پوشش داده است.فروش شرکت نسبت به پیش بینی قبلی به دلیل کاهش متوسط نرخ فروش محصولات کاهش داشته است البته در مقابل بهای تمام شده نیز به همان میزان کاهشی بوده است.

کاما سود هر سهم سال مالی جاری خود را از 1787 ریال به 1872 ریال افزایش داده است ( تعدیل مثبت 5 درصدی) در 9 ماه واقعی نیز 71 درصد آن را پوشش داده است.علت تغییران سود شرکت کاهش فروش به دلیل کاهش مقادیر فروش و افزایش نرخ فروش بوده است.بهای تمام شده نیز کاهشی بوده است.هزینه های اداری افزایش داشته ولی سود سرمایه گذاری ها رشد داشته است

فرآور سود هر سهم امسال خود را همان 667 ریال قبلی اعلام کرده است لیکن 88 درصد آن را در دوره 9 ماهه پوشش داده است.در حالی تولید و فروش شرکت نسبت به پیش بینی قبلی کاهشی بوده است که افزایش سود سرمایه گذاری ها و درآمدهای متفرقه ( ناشی از فروش ضایعات) مانع از تعدیل منفی شرکت شده است.شرکت نرخ روی را 1900 دلار و نرخ تسعیر را نیز 2800 تومان لحا کرده است

در بیمه ای ها بیمه نوین و پاسارگاد مثبت و سایر نمادها منفی بودند.در بیمه ای ها خبرهای مربوط به لغو تحریم ها و رفع ممنوعیت های پوشش بیمه ای را داریم

بیمه دانا در 9 ماهه 51 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است.پیش بینی اخیر شرکت 58 ریال برای سال جاری بوده است.

بیمه آسیا نیز برای تعدیل عایدی مثبت متوقف شد

در انفورماتیکی ها مفاخر همچنان صف خرید است و رانفور نیز مورد توجه است. رانفور در گزارش 9 ماهه ضمن افزایش سود هر سهم 3009 ریالی اش به 3189 ریال در 9 ماهه 37 درصد آن را پوشش داده است.پوشش پایین شرکت با توجه به اینکه سود سرمایه گذاری ها در پایان سال محقق می شود نگران کننده نمی باشد.شایان ذکر است شرکت 91 درصد سود عملیاتی اش را پوشش داده که مناسب است عمده سود شرکت سود سرمایه گذاری هاست که تا پایان سال محقق می شود حتی رشد نیز خواهد کرد

مداران سود هر سهم خود در گزارش 9 ماهه را همان 235 ریال قبلی اعلام و در این دوره 74 درصد آن را نیز پوشش داده است

در خودرویی ها گزارش های 9 ماهه که با افزایش زیان عملیاتی همراه شده اند،در حال انتشار است.خبر مثبت در این گروه کاهش زیان تلفیقی ایران خودرو ست که خبر مثبتی ست.قطعه سازان گزارش های بهتری داشته اند.

منابع غربی اعلام کرده اند هیئتی متشکل از مدیران بزرگترین شرکت های فرانسه قرار است به منظور جستجوی فرصت های همکاری با ایران ماه میلادی آینده به تهران سفر کنند که این برای خودرویی ها نیز خبر خوبی ست.

خاور امروز بعد از رفت و برگشتی به بازار با افت قیمتی 10 درصدی روبرو شد و به 224 تومان نزول کرد.شرکت زیان خود را چند برابر کرده است ولی با افزایش سرمایه سنگینی که از آن صحبت می شود می تواند در سال آینده شرایط بهتری داشته باشد

خساپا که با افزایش سود سرمایه گذاری ها از افزایش زیان خالص جلوگیری کرده است با توجه به خبر افزایش سرمایه و فروش اموال مازاد مثبت بود

رینگ سازی مشهد با نماد خرینگ سود هر سهم سال مالی جاری خود را همان 141 ریال پیش بینی کرده است ولی در نه ماهه موفق شده 94 درصد پوشش دهد

ختراک سود هر سهم خود را از 19 ریال به 125 ریال افزایش داده و در 9 ماهه نیز 86 درصد آن راپوشش داده است.علت تعدیل مثبت خوب شرکت در عین کاهش تناژ فروش افزایش 3 درصدی نرخ فروش و کاهش بهای تمام شده به مبلغ 134.8 میلیارد تومان می باشد

خچرخش سود هر سهم سال مالی جاری خود بر اساس عملکرد 6 و 9ماهه را 9 ریال پیش بینی کرده است در 9 ماهه واقعی نیز 21 ریال زیان محقق کرده است .زیان شرکت در شش ماهه 56 ریال به ازای هر سهم بوده است

نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور (خفناور)، نیز بدلیل تعدیل با اهمیت در پیش بینی سود هر سهم سال 92، متوقف شد

نیروگاه های کشور با توجه به افزایش قیمت برق شرایط خوبی دارند و تمایل بسیاری از حقوقی ها برای خرید آنها نشان از ارزنده بودن آنهاست.گفته می شود مذاکرات ساخت 3 نیروگاه 1000 مگاواتی (جمعا3000 مگاوات) در بصره عراق نهایی شده است و قرارداد آن حداکثر تا آخر ژانویه(12 روز دیگر) رسما به امضا می رسد و تاثیر خیلی خوبی بر مپنا خواهد داشت.امروز هم مپنا صف فروش داشت ولی دوشنبه با تقاضای ببیشتری روبرو خواهد شد.بانک تجارت در حال خرید سهم است.صندوق کارکنان بانک ها نیز خرید داشته است.امروز بیمه نوین و کارکنان سایپا فروشنده سهم بودند.بیمه نوین 2 میلیون سهم دیگر در مپنا دارد

سرمایه گذاری ها به جز پردیس همگی قرمز پوش بودند.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام وبیمه امروز  برگزار شد و با توجه به این‌که درصد سهامداران حاضر در مجمع عمومی عادی سالیانه به حد نصاب قانونی خود نرسید، مجمع مذکور تشکیل نگردید

وخارزم به 300 تومان نزدیک شده است.خرید سهم با دید بلند مدت با توجه به رشد خوب سود آن در سال آینده مناسب ارزیابی می شود. شرکت آتی نگر سپهر ایرانیان  که از زیر مجموعه های وخارزم می باشد در سه ماهه منتهی به 30/9/92 از محل فروش سهام،مبلغ 6.4 میلیارد تومان سود کسب کرده است که به ازای هر سهم 32 تومان بر سود این شرکت موثر است

وملت که در 9 ماهه 9 ریال به ازای هر سهم محقق کرده بود در 12 ماهه واقعی منتهی به 30/9/92 مبلغ 5 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است

غذایی ها گزار شهای 9 ماهه نسبتا قابل قبولی داشته اند. غصینو که هنوز گزارشی از پیش بینی شده سال 92 ارائه نکرده است در 9 ماهه 744 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است.این در حالی ست که در 6 ماهه 323 ریال محقق کرده است.در واقع شرکت در سه ماهه سوم سال بیش از 6 ماهه اول سال سود شناسایی کرده است

غنوش در 9 ماهه در حالی 259 ریال به ازای هر سهم پوشش داده است که آخرین پیش بینی شرکت از سود هر سهم سال جاری 340 ریال بوده است( پوشش 76 درصدی)

غپینو سود هر سهم خود را در حالی در گزارش قبلی 811 ریال پیش بینی کرده که در 9 ماهه واقعی امسال موفق شده 723 ریال آن را پوشش دهد ( پوشش 89 درصدی)

غبهنوش در 9 ماهه 1033 ریال به ازای هر سهم پوشش داده است آخرین پیش بینی سود سال جاری شرکت 1196 ریال می باشد ( پوشش 86 درصدی)

در قندی ها قشیر  با توجه به ابهام در اطلاعات ارائه شده ، متوقف گردید.

قند مرودشت اعلام کرده با وجود افزایش جذب چغندر و و افزایش تولید با توجه به کاهش نرخ فروش تعدیل با اهمیتی در شرکت رخ نمی دهد

قنیشا سود هر سهم سال مالی منتهی به 31/6/93 خود را از 395 ریال به 451 ریال افزایش داده است.علت عمده تعدیل افزایش در آمد کارمزدی بوده است

در دیگر نمادها

در سیمانی ها سیمان بهبهان در 9 ماهه ضمن تاکید بر سود 925 تومانی اش توانسته 75 درصد آن را نیز در این دوره پوشش دهد

سیمان کرمان در 9 ماهه 1184 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است .اخرین پیش بینی شرکت در گزارش 6 ماهه بوده که 1447 ریال به ازای هر سهم بوده است.( پوشش 82 درصدی)

در دارویی ها تیپیکو پس فردا عرضه اولیه می شود .گفته می شود تامین اجتماعی قصد عرضه سهم در 700 تومان را دارد که نباید انتظار رشد زیاد سهم را در این صورت داشت.ارزش ذاتی سهم با قیمت های امروز دارویی ها 800 تومان است و سود تلفیقی آن نیز 100 تومان اعلام شده است

دسبحا در گزارش 9 ماهه سود هر سهم پیش بینی شده قبلی یعنی 817 ریال را به 835 ریال افزایش داده است

فجام ضمن تاکید بر سود 2064 ریالی امسالش توانسته 75 درصد آن را در دوره 9 ماهه پوشش دهد.شرکت قصد افزایش سرمایه از مبلغ 3 میلیارد تومان به 4 میلیارد تومان را دارد.

پسهند در 9 ماهه 2916 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است این در حالی ست که آخرین سود پیش بینی شده توسط آن در گزارش 6 ماهه 3051 ریال بوده است

فنوال سود هر سهم 508 ریالی امسالش را به 578 ریال افزایش داده است و در 9 ماهه نیز 77 درصد آن را پوشش داده است.دلیل تعدیل مثبت شرکت افزایش نرخ فروش محصولات بوده است

کچینی سود هر سهم خود برای سال مالی جاری  خود را از 92 تومان به 87 تومان کاهش داده و در 9 ماهه نیز 83 درصد پوشش داده است

شسینا سود هر سهم امسال خود را از 832 ریال به 677 ریال کاهش داده است و در 9 ماهه نیز 76 درصد پوشش داده است.علت تعدیل افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش نرخ خرید متانول و افزایش هزینه های مالی می باشد

بدون شرح......

سهم کی معرفی کرده بودیم گزارش خوبی  در راه دارد امروز با 4.07%مثبت بسته شد واقعا در این قسمت ها ارزنده است

آیا قیمت سهم در سال آینده 5 رقمی خواهد شد

حکشتی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

سیگنال خربد فردا

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

دلیل افت امروز گروه خودرویی

خکاوه که روز گذشته برای تعدیل عایدی متوقف شده بود زیان هر سهم خود را از 866 ریال به 1673 ریال افزایش داده است.علت افزایش زیان شرکت کاهش تولید و فروش به علت رکود بازار و افزایش هزینه های مالی و افزایش هزینه تسعیر ارز می باشد.شرکت در گزارش قبلی سود عملیاتی داشته است که به علت افزایش سایر هزینه های عملیاتی ، زیان عملیاتی 86.3 میلیارد تومانی پیش بینی کرده است.شایان ذکر است در گزارش قبلی سود عملیاتی بیش از 53 میلیارد تومانی پیش بینی کرده بود

مشکل این شرکت نیز در واقع هزینه های مالی سرسام آوری ست که بیشتر خودرویی ها هم با آن درگیر هستند.تا این مشکل شرکت های خودرویی حل نشود نمی توان به رشد سود شرکت های گروه امید داشت.دو عامل لغو تحریم های گروه و افزایش سرمایه ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به شرکت های گروه در جهت جبران هزینه های مالی کمک خواهد کرد.خودرویی ها در حالی روز گذشته به دلیل لغو تحریم آنها از 30 دی ماه با صف های خرید روبرو بودند که امروز به دلیل افزایش زیان خکاوه منفی شدند.این اتفاق در حالی افتاده که پیش بینی همه ما از گزارش های 9 ماهه سایر خودرویی ها نیز ( به جز خبهمن ) مثبت نبوده است در واقع در کل در سال جاری انتظار تعدیل مثبت و یا کاهش زیان را در بیشتر خودرویی ها نداریم.

معرفی سهمی که به زودی با گزارش خوبی که به بازار ارائه میکند و سود 30 تا150%خواهد داد

سهم ویژه ای که معرفی کردیم 4/75%مثبت است مبارک کسانی که خریدن

سیگنال دوم رایگان فردا

سمگا هدف کوتاه مدت 620 میان مدت 700 و بلند مدت 850