تعریف


استوکاستیک Stochastic

اندیکاتور Stochastic یا همان استوکاستیک در اواخر دهه ۱۹۵۰ معرفی شده و از نوع نوسانگرهایی است که سرعت و شتاب تغییرات قیمت را اندازه گیری می کند. از اندیکاتور Stochastic می توان برای پیش بینی تغییر روند قیمت ها و یا مشخص کردن زمان بیش خرید و بیش فروش شدن یک سهم یا دارایی کمک گرفت. اجزای اندیکاتور Stochastic

اندیکاتور Stochastic از یک منحنی اصلی و یک منحنی سیگنال تشکیل شده که مقادیر آن بین ۰ تا ۱۰۰ نوسان می کند. منحنی اصلی معمولا به صورت خط پیوسته، و منحنی سیگنال به صورت خط چین نمایش داده می شود. این اندیکاتور دو سطح مهم ۲۰ درصد و ۸۰ درصد دارد که نشان دهنده سطوح “بیش فروش” (فروش افراطی) و “بیش خرید” (خرید افراطی) است. مفاهیم “بیش خرید” و “بیش فروش” در اندیکاتور Stochastic:

مفهوم “بیش خرید”: زمانی که یک سهم یا نماد به صورت افراطی و غیر عادی خریداری می شود معامله گران در این شرایط به اصطلاح می گویند سهم “بیش خرید” شده است. در این زمان احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد. در اندیکاتور Stochastic صعود منحنی اصلی به سطح ۸۰ درصد نشانه بیش خرید شدن نماد است. مفهوم “بیش فروش”: زمانی که یک سهم یا نماد به صورت افراطی و غیر عادی فروخته می شود معامله گران در این شرایط به اصطلاح می گویند سهم “بیش فروش” شده است. در این زمان احتمال افزایش قیمت ها وجود دارد. در اندیکاتور Stochastic سقوط منحنی اصلی به سطح ۲۰ درصد نشانه بیش فروش شدن نماد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.