سمگا

سهام شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی که در خرداد ماه امسال رنگ و بوی کمتر از 110 تومان را نیز به خود دیده بود، در پایان آبان ماه امسال رشد خود را در قیمت های حول و حوش 180 تومان  تثبیت نموده و در آذر ماه حرکت خود را به سوی قیمت های بیش از 400 تومان آغاز نمود.

از نقطه نظر کارشناسان رشد قیمتی بیش از 140 درصدی "سمگا" را از یک سو می توان ناشی از پوشش 90 درصدی عایدی برآوردی هر سهم این شرکت که ناشی از سود فروش سهام شرکت بیمه آرمان بود و از سوی دیگر تایید بودجه سال مالی آینده با عایدی برآوردی 81 تومان و 6 ریالی هر سهم آن (با رشد 34 درصدی نسبت به eps امسال) دانست.

 همچنین طرح افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت در بودجه 93 از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی که طبق برخی شنیده ها جزو برنامه های اصلی شرکت طی سال مالی منتهی به 93.9.30 می باشد نیز توانسته است اهرم دیگری برای رشد چشمگیر این سهم باشد.

 گفتنی است طی ماه های اول امسال که سهامداران نسبت به این سهم تا حدودی بد بین بوده اند و نسبت p/e را برای این سهم در حدود 3 در نظر می گرفتند، قیمت این سهم با عایدی هر سهم 60 تومان و 7 ریال باید در حدود 180 تومان نوسان می کرد که در واقعیت کمتر از 160 تومان معامله می شد.

 باید دید با در نظر گرفتن 81 تومان عایدی هر سهم برای سال مالی آینده"سمگا"و ارزش ذاتی در حدود 400 تومان ؛چه انتظاراتی از آینده این شرکت باعث شده که این روزها با صف خرید سنگین سهام روبرو باشد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.