در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

پایان اصلاح شاخص بورس تهران
با توجه به این نکته که متولیان بازار سرمایه علاقه ای به خروج پول از بورس ندارند به نظر می رسد در سطوح ذکر شده اقدام به حمایت جدی صورت گیرد و بازار به روند صعودی خود برای دستیابی به اهداف بالای 100 هزار واحد برگردد.
به نظر می رسد که روند حرکتی شاخص کل در جهت تکمیل روند اصلاحی به حرکت خود ادامه می دهد به طوریکه از دوازده روز پیش توانست خط حمایت کوتاه مدت خود را رو به پایین بشکند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شکسته شدن خط حمایت شاخص در جهت نزول اتفاق مهمی برای روند شناسی شاخص محسوب می شود و کمک می کند روند شناسی آینده شاخص به طور صحیح صورت گیرد.
امیرعباس کنی ادامه داد: رفتار بازار در چند روز آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود بطوریکه اگر شاخص در برخورد با سطح حمایت 80789 در جهت شکست این سطح و به سمت هت نزول حرکت کند بیانگر این است که بازار انرژی لازم جهت برگشت روند در جهت صعود را نداشته بنابراین می تواند تا سطوح پایین تر هم به ریزش ادامه دهد.
وی خاطر نشان کرد:
اصطلاحاً دو قله زده است در واقع وقتی دو قله می شود بیانگر این موضوع است که سیر نزولی بیشتر شاخص بازار سرمایه در حال آغاز می باشد بنابراین انتظار داریم در طی یک رشد تا سطح 89 هزار واحدی و دو قله شدن شاخص شاهد شروع یک سیر نزولی کوتاه مدت برای دستیابی به محدوده 77 هزار واحدی باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با توجه به این نکته که متولیان بازار سرمایه علاقه ای به خروج پول از بورس ندارند به نظر می رسد در سطوح ذکر شده اقدام به حمایت جدی صورت گیرد و بازار به روند صعودی خود برای دستیابی به اهداف بالای 100 هزار واحد برگردد.
امیرعباس کنی در خصوص پیش بینی روند شاخص تا پایان سال جاری و چشم انداز سال آینده اظهار داشت: با توجه به موارد ذکر شده به نظر می رسد شاخص طی روزهای ابتدایی هفته آینده در برخورد با سطح 80789 در جهت صعودی واکنش نشان دهد و شاهد برگشت روند باشیم.
لذا انتظاری که می توان از این رشد داشت حداکثر تا سطح قبلی یعنی 89 هزار واحد ا پایان سال جاری است که اگر شاخص نتواند به این سطح در سال جاری برسد باید تا محدوده 77 هزار واحد اصلاح صورت گیرد تا انرژی لازم برای یک صعود قوی را در خود جمع کند که در صورت وقوع این نظریه شاخص توانایی دستیابی تا سطوح 144 هزار واحدی طی سال آینده را خواهد داشت.
در خاتمه این کارشناس بازار سرمایه به سرمایه گذاران توصیه کرد تحت تأثیر هیجانات قرار نگیرند و با صبر و پرهیز از رفتارهای غیر منطقی سهامداری کنند که بزودی با اتمام اصلاح روند صعودی آغاز خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.