برنامه ریزی برای تولید در حد ظرفیت اسمی شپترو

 براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال درآمد.......... 
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92، به میزان 2800 ریال برآورد شده است. این در حالی است که براساس عملکرد واقعی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92 درآمد هر سهم به میزان 2001 ریال بوده است که شرکت موفق به پوشش 71 درصدی بودجه برآوردی طی مدت مذکور شده است.

در همین راستا، عسگری، معاون مالی شرکت پتروشیمی آبادان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه متوسط نرخ دلار در بودجه 92 به میزان 3000 تومان پیش بینی شدهامیدواریم با توجه به نرخ فروش محصولات صادراتی و همچنین نرخ ارز تا پایان سال، بتوانیم بودجه برآوردی را محقق نماییم.

عسگری تصریح کرد: علی رغم وجود تحریم ها در چند سال گذشته شرکت پتروشیمی آبادان عملکرد مناسبی در تولید و فروش محصولات داشته و بدیهی است لغو تحریم ها باعث تسریع در روند تامین مواد شیمیایی و کاتالیست و خرید های خارجی خواهد بود . همچنین با رفع تحریم ها اجرای طرح های توسعه ایشرکت با شتاب بیشتری همراه خواهند بود.

معاون مالی "شپترو" بیان کرد: از جمله طرح های توسعه ای شرکت پتروشیمی آبادان می توان به طرح استفاده از گازهای واحد CRU واحد پالایشگاه آبادان نام برد که بهره برداری طرح مذکور بطور کامل انجام شده و تأثیر مستقیمی در کیفیت و مقدار خوراک دریافتی از پالایشگاه دارد. همچنین بهره برداری طرح تعویض خطوط بسته بندی محصول PVCواحد جدید و قدیم نیز، از ابتدای سال 93 انجام می گیرد. اجرای این طرح موجب کاهش قیمت تمام شده واحد بسته بندی و حذف هزینه های پالت و کاهش هزینه های برق خواهد شد. ماشین آلات این طرح نیز خریداری شده و هم اکنون در گمرک می باشد و مراحل نصب آن در حال آغاز است.

لازم به ذکر است "شپترو" طرح بلندمدت افزایش ظرفیت VCM را پس از طرح های توسعه مندرج در گزارش 9 ماهه در نظر دارد. در حال حاضر با توجه به اینکه ظرفیت واحد VCM دچار کمبود می باشد، در نتیجه هدفمان این است که با افزایش این ظرفیت در تولید PVC به ظرفیت اسمی برسیم که با این چشم انداز، VCM وارداتی حذف شود و خود شرکت پتروشیمی آبادان VCM مورد نیاز را تولید می کند. در چنین شرایطی، از یک طرف قیمت تمام شده به شدت کاهش می یابد و از طرف دیگر موجب می شود که "شپترو" به تولید ظرفیت اسمی که 110 هزار تن در تولید PVC می باشد، برسد.

بنابراین شرکت پتروشیمی آبادان در راستای اجرای این طرح بلندمدت، گزارش توجیهی طرح مذکور را آماده کرده و از سال 94 به بعد پس از اجرای طرح های توسعه مندرج در گزارش 9 ماهه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: "شپترو" در راستای تأمین نقدینگی طرح های توسعه شرکت نیازمند افزایش سرمایه است که این افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات سهامداران است و از محل سود انباشته می باشد . همچنین بعد از اجرای طرح های توسعه تمامی نواقص و ایرادات در خطوط تولیدی شرکت رفع خواهد شد و ظرفیت تولیدی را به ظرفیت اسمی 110 هزار تنی خواهیم رساند.

معاون مالی "شپترو" تصریح کرد: شرکت پتروشیمی آبادان به دلیل استفاده از خوارک گازهای فلر و همچنین به دلیل اینکه مستقیماً با پالایشگاه آبادان قرارداد دارد، به هیچ وجه تابع شرایط گاز طبیعی نمی باشد. بنابراین اساسا "شپترو" و تولید آن بر مبنای گاز دریافتی از پالایشگاه آبادان است که تابع قرارداد خاص بین دو شرکت می باشد.

 

وی در خاتمه افزود: اجرای طرح های توسعه و افزایش سرمایه در سال 93 و همچنین افزایش ظرفیت VCM در سال 95 به بعد، سود با ثباتی را برای سهامداران به همراه خواهد داشت. علاوه بر این در چنین شرایطی "َشپترو" با اصلاح ساختار مالی این ثبات را در وضعیت فروش و سودآوری خواهد داشت. همچنین سیاست های بلندمدت شرکت برای تقویت درآمدهای غیر عملیاتی شرکت در حال تدوین می باشد و در این راستا فروش دارایی های مازاد و غیر مولد شرکت در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.